loading...

azimsanat

هر کسی به محض اینکه فکر انجام عمل بینی به سرش خطور می کند، قطعا به مقدار هزینه عمل بینی نیز فکر می کند. برای برخی ممکن است این هزینه اهمیت چندانی نداشته باشد و با هر میزان هزینه ای جراحی بینی را انجام

azimsanat بازدید : 187 چهارشنبه 09 مهر 1399 نظرات (0)

هر کسی به محض اینکه فکر انجام عمل بینی به سرش خطور می کند، قطعا به مقدار هزینه عمل بینی نیز فکر می کند. برای برخی ممکن است این هزینه اهمیت چندانی نداشته باشد و با هر میزان هزینه ای جراحی بینی را انجام دهند و برخی دیگر ممکن است هزینه بالای عمل بینی آن ها را از انجام جراحی منصرف کند یا اینکه به دنبال جراحانی بروند که عمل را با هزینه پایین انجام دهند. مقدار هزینه عمل بینی در جاهای مختلف ثابت نیست. در شهرهای مختلف کشور و حتی مناطق مختلف یک شهر مقدار هزینه عمل بینی متفاوت است. در این مقاله سعی کرده ایم عواملی که بر هزینه عمل بینی موثر هستند را بازگو کنیم.

موارد هزینه عمل بینی

هزینه جراحی بینی فقط مختص عمل نمیشود، بلکه قبل و بعد از عمل هم هزینه های زیادی دارد.

1.هزینه قبل از عمل

آزمایش خون، سی تی اسکن، عکس آتلیه

عکس آتلیه با عکس سی تی اسکن فرق میکند. در عکس آتلیه معمولا پزشک با دید بازتری مشکلات بینی را می بیند و عیب و نقص های آن را بیان میکند. هزینه آتلیه معمولا بین ۱۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰۰ تومان است.

آزمایش خون پیش از جراحی بینی

2.دستمزد جراح

بستگی به سابقه و تجربه جراح هزینه عمل بینی متفاوت است. در ادامه به طور مفصل به عوامل تاثیرگذار در هزینه جراحی بینی می پردازیم.

3.هزینه بیهوشی

پزشکان در اکثر مواقع، بیهوشی کامل را تجویز میکنند چون بیمار در بیهوشی موضعی، بعد از عمل، درد خیلی زیادی را باید تحمل کند. بنابراین درصورت تجویز بیهوشی کامل توسط پزشک، باید هزینه پزشک بیهوشی پرداخت بشود.

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی چه هستند؟

1.سابقه، تجربه و تحصیلات پزشک

شما چقدر اطمینان میکنید که یک پزشک تازه کار بینی شما را عمل کند؟ قطعا شک و تردید زیادی دارید چون احتمال اینکه پزشک متخصص خطا بکند خیلی زیاد است. هرچقدر سابقه و تجربه پزشک بیشتر باشد هزینه عمل بینی هم بیشتر خواهد شد چون این پزشکان، با دقت بینی را عمل میکنند و به واسطه سال ها تجربه میتوانند مشکلاتی که سر عمل پیش می آیند را پیش بینی و حل بکنند.

درباره تحصیلات هم که باید بگوییم پزشکان فوق تخصص معمولا بیشتر از پزشکان متخصص پول میگیرند.

2.موقعیت جغرافیایی مطب یا بیمارستان

این موضوع فقط درباره مطب صدق نمیکند. مطب هایی که در قسمت های بالای شهر هستند ویزیت و هزینه عمل بینی گران تری دارند. البته این را بگوییم که هزینه عمل بینی در مطب و کلینیک با بیمارستان تفاوت زیادی دارد.

هزینه عمل بینی چقدر است؟

3.نوع بینی، گوشتی، استخوانی یا ترمیمی

عمل بینی گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم و غضروف نرمی دارند، بسیار سخت تر از عمل بینی استخوانی است. به همین دلیل هزینه عمل بینی گوشتی بیشتر از عمل بینی استخوانی است. عمل بینی استخوانی در صورتی که پلیپ یا انحراف بینی شاملش نشود نسبت به جراحی گوشتی کمتر است.

عمل ترمیمی وقتی اتفاق می افتد که بیمار یک بار بینی اش را عمل کرده ولی از نتیجه عمل خود راضی نیست یا اینکه دچار مشکلات تنفسی شده است. به همین دلیل یک عمل دیگر روی بینی انجام میگیرد که نسبت به عمل اولیه سخت تر است به همین دلیل هزینه این نوع از جراحی بالاتر است.

آیا بیمه هزینه عمل بینی را تقبل می کند؟

بیمه هزینه عمل زیبایی بینی را تقبل نمیکند اما بعضی از شرکت های بیمه در شرایطی که عیب و نقص های بینی باعث مشکلات تنفسی در بیمار بشوند هزینه جراحی بینی را پرداخت میکنند. مواردی نظیر شکستگی استخوان بینی، تنگ شدن دهلیز بینی و مخروط بینی که بزرگ شده باشد از دسته مواردی هستند که بیمه هزینه عمل آنها را پرداخت میکنند.

چه هزینه ای برای عمل بینی معقول است؟

در میان جراحان زیبایی بینی، مقدار هزینه دریافتی با میزان تجربه و تخصص رابطه ی مستقیم دارد. هر قدر پول بیشتری پرداخت کنید، می توانید نزد جراح حاذق تری بروید. متوسط هزینه عمل بینی در سال 99 چیزی بین 5 تا 35 میلیون تومان است. بینی عضوی است که اگر در جراحی آن اشتباه شود برای همیشه اثر منفی آن با شما می ماند یا اینکه باید جراحی های ترمیمی را به جان بخرید. بنابراین با دقت کافی جراح خود را انتخاب کنید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 466
  • بازدید سال : 4,055
  • بازدید کلی : 23,835